Sliten mamma

Barnen och jag har varit ensamma hemma i 2 veckor nu. Krille skulle egentligen kommit hem idag, men eftersom de är på varv i Polen fick han ta en annan stenanbåt hem och kommer således inte hem förrän imorgon bitti. 

Förra veckan blev det jobb 5 dagar i rad och likaså denna vecka. Vi har med andra ord varit uppe sen kl 5.30 många  dagar i rad nu. Jag känner mig sliten och trött. Borde kanske gå ner till 80% för att få ett liv. Alla dessa borden som man känner. Borde umgås mer med barnen, borde träna mer, borde laga hälsosammare mat osv. Jag hade ett mål att spara ihop till en spatunna och därmed ville jag jobba heltid. Nu saknas det ynka 5000 kr o sen har jag nått mitt mål. Borde försöka hålla ut till sommaren då jag ska vara lite föräldrarledig igen tänkte jag. Blir så dålig ersättning om man enbart jobbar 80%. 

Det blev inget positivt inlägg det här, men dock ett inlägg. 

Imorgon blir det först simskola för båda barnen och sedan kalas på kvällen.  Söndag ska jag enbart försöka ta det lugnt och umgås med barnen. Ska försöka hinna träna ngt pass med. 

Skriv inläggstext 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0