Halva semestern gått

Dagarna rullar på och vi har nu kommit till ungefär halva vår semester. Direkt när jag gick på semester så åkte vi med Krille till Polen och gick iland några timmar. Sedan gick vi av båten samtidigt som Krille gick på semester. Ett par dagar därefter åkte vi till ekerum på Öland och firade midsommar med goda vänner och ett par av syskonen. Tyvärr var vädret mycket dåligt då. Sedan var vi hemma i knappt en vecka innan vi styrde kosan mot Kolmårdens camping. Vi låg där i 5 dagar, så vi hann med en dag i Norrköping, Linköping med chokladfabrik och buslandet och sedan blev det 2 dagar inne på Kolmården. De dagarna vi var inne på Kolmården var verkligen jättevarma. Jag blev imponerad av både delfinerna och sälarna. Hade ju varit hur kul som helst att en gång i livet få simma med delfiner. 

Idag ska jag o barnen in till lekparken i stan o leka lite samt träffa en kompis. Endast 2 dagar kvar tills man får veta om man har kommit in på skolan ( inte för att jag ska plugga, men spännande ändå att se om man har kommit in). Hade jag fått utbildningen betald hade jag nog hoppat på. Och sedan till helgen ska jag in och jobba extra då man får 500kr/h. Alltid bra med pengar då det är 3 mån kvar tills vi åker till Turkiet. Har anmält Elsa till simlekis nu i höst i hopp om att hon ska få bättre vattenvana. Vi är dåliga på att åka o bada. Häromdagen fick vi syrrans gamla pool, så nu väntar vi bara på lite värme så vi kan bada där i också. Jag beställde flytsimdräkter till barnen igår samt simglasögon så jag hoppas det ska underlätta för dem när de badar. Duktig på att spendera pengar är jag iaf. På tal om det fyller Nova år nästa månad och jag har ingen aning alls vad jag ska köpa. Har ju lite tid till på mig att fundera. 

Ska planera in en campingsemester till innan vi börjar jobba iaf. Nu vill vi bara ha lite fint väder också. 















Kommentarer
Postat av: Susanne Svensson

Vilken utb har du sökt? =)

Svar: Jag sökte vård av äldre i hopp om att få utbildningen betald. Men har nu tackat nej till platsen.
Caroline

2015-07-19 @ 02:51:43
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0