Veterinärbesök och vårdcentralen

Igår ringde veterinären och sa att det inte växte några bakterier i tildas urin, så hon ville att vi skulle komma tillbaka för att ta några röntgenbilder (vi var där i tors för jag trodde hon hade fått en UVI). Det visade sig att hon hade urinsten och hon rekommenderade en operation, så på tisdag ska det bli av. 
Resten av eftermiddagen hade jag en huvudvärk från hell, så var inte alltför pigg. Krille skulle utbocka springa en stund och när han var på väg hem såg Elsa honom genom fönstret och skulle springa ut och möta honom. Dessvärre klämde hon sig i dörren och det började blöda riktigt ordentligt. Misstänkte att det behövde sys så det var bara att ringa Weronica så hon kunde passa Nova och sedan hoppade vi in i bilen och körde mot sjukhuset. Ringde till 1177 på vägen och de ville att vi skulle köra till jourcentralen. Väl där inne fick vi vänta över 2 h i väntrummet innan vi fick komma in och sy. Det blev 2 stygn och Elsa var superduktig hela tiden. Tänk att man kan få en sån tuff dotter, när hon har en sån feg mamma. Visserligen är jag inte rädd för sprutor och liknande, men jag syftade på annat. 

Idag har det varit kalas här i jämjö, så vi har varit på det. Elsa målade en sten, fick ansiktsmålning och fick en fin ballongfigur så hon var nöjd. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0