Här kommer den ändå. 2011-del 1

Har haft lite önskemål från några att jag ska skriva om 2011 ändå. O det är klart, Elsa har ju faktiskt gjort året till ngt bra ändå. Ska se om jag kan få ihop ngt.

Januari:

-Elsa och jag inleder det nya året själva då Krille precis har nörjat jobba efter sin pappaledighet och semester.
-Elsa fortsätter att skrika mycket..
-Vi är på 35-årskalas hos syrran.
-Jag leker hjälte iklädd vinterskor, termobyxor, jacka o mopedhjälm o försöker rädda en halvdöd uggla. Tyvärr avled han senare pga svält.
-Snön ligger kvar.




Februari:

-Elsa vänder sig från mage till rygg 1/2.
-Jag känner mig ständigt trött då jag aldrig får sova om nätterna.
-Att ens fundera på att göra ngt när vi var hemma själva var uteslutet. Fick vara glad om jag fick i mig lite mat.
-Jag fick gå på hockey för första gången efter förlossningen och krille var hemma med Elsa.
-Döptes 13/2 och vår lilla tös fick namnen Elsa, Tilda, Sally.




Mars:

- Elsa börjar med smakportioner.
- Jag får svårare och svårare att andas. Får en akuttid till läkaren och får bricanyl som blir min räddning. Gör även ett allergitest där det visar sig att jag är allergisk mot  häst, ko, katt, hund och kvalster, dvs allt som jag testades mot.
-Snön försvinner och jag börjar rensa tomten på en massa buskar. Mossriver även gräsmattan.
-Elsa är och hälsar på sin pappa några timmar på jobbet för första gången.




April:

- Jag får börja med mjölkprodukter igen efter att ha varit utan i nästan ett halvår. 
- Vädret är fint och vi håller på mkt i trädgården.
-Vi drar till Ullared och sover över där en natt. Helmysigt!
-Elsa o jag åkte med Krille till Polen fram och tillbaka.
-Det är sommarvärme i slutet av april.
-Vi premiärbadar i varmbadhuset och E trivs som fisken i vattnet.




Maj:

-Elsa tar sig fram överallt i gåstolen.
-Jag och dogsen tränar agility här hemma i trädgården
-Elsa kan sitta stadigt
-Vi åker på en kryssning till Polen med syrran och hennes fammilj. Jag vinner 360 kr i spelautomaten på båten :)
-Elsa säger mamma för första gången.

 


Juni:

-Krille målar taket i tv-rummet vitt.
-Fler buskar ryker utanför köksfönstret.
-Det är kanonvärme och Elsa tar sig ett premiärdopp ute i poolen.
-Det är lövmarkad och vi köper en ny sittvagn till Elsa.
-Midsommarafton kommer och den firas först med min släkt hemma hos pappa och sedan med krilles släkt hemma hos Bengt.
-Vi avslutar juni med att cykleorientera i det fina vädret på Ytterön/Hästholmen.





Del 2 kommer när Elsa somnar tidigt nästa gång.


Kommentarer
Postat av: krille

Kul att du gjorde en iaf, Det va kul att läsa.

2012-01-03 @ 00:07:43
Postat av: Marita

Vilket fin sammanfattning av 1:a halvåret:)

2012-01-05 @ 22:02:52
Postat av: Linda

gilla

2012-01-06 @ 15:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0