Förberedelser

Idag har vi varit och handlat till det kommande kalaset som är imorgon. Har förberett och tillagat fläskfilén och kycklingen nu ikväll (Percy). Jag har gjort en marängbotten, som står i ugnen, så nu håller jag tummarna att den ska bli bra. Har hunnit med två promenader idag. Första gången gick jag själv med Elsa och hundarna och andra gången blev det en långpromenad på 6.3 km med Weronica, Elsa och Lisen. Jag hann dammsuga övervåningen innan Weronica och jag var ute och gick. Under tiden vi var ute skurade Krille där uppe, så nu är det iaf helt klart där uppe. Imorgon får det bli städning här nere innan kalaset börjar.
Har gjort något som jag egentligen inte ville idag med. Har flyttat in Elsas säng i hennes rum, så nu sover hon där inne alldeles själv. Får se om hon sover bättre om nätterna annars får jag väl flytta tillbaka henne i vårt sovrum igen. Frågan är om jag kommer kunna sova utan Elsa bredvid mig?

Elsas stökiga rum efter lite ommöblering:




Igår såg jag att hon hade fått sin 3:e tand och fler är på väg.


Lite av maten som det ska bjudas på imorgon:


Resten ordnar vi imorgon.

Får hålla mig vaken ett par timmar till, då en marängbotten till ska in i ugnen:)

Kommentarer
Postat av: Tina

OH, vad gott det ser ut synd att jag inte kom ner nu på dagenmen spara gärna lite till mig. Gärna en bit tårta också, jag älskar marängtårta. Snart ses vi. Kram

2011-10-16 @ 12:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0