Och dagen den gick..

Elsa sover i sin säng och jag tänkte sitta ett tag framför datrorn innan jag med går och lägger mig. Det märks att man har blivit bortskämd när Krille var hemma, för nu är jag helt slut om dagarna igen. Man blir trött av att passa en busig liten Elsa hela dagarna :) Det är skillnad när man är två och kan turas om att ta henne. Bara en sådan sak som att duscha är jättesvårt att göra. Inte kan man släppa henne med blicken i ens 2 sekunder för hon stoppar allt som hon kommer åt i munnen. Idag åkte en död fluga in i munnen och arg som tusan blev hon då jag tog den ifrån henne. Jag dammsuger ändå varje dag här nere, men det blir ju fullt av skräp ändå.

Jag är jättesugen på att börja spela fotboll igen, men kollade upp om Jämjö hade ngt damlag och det verkar de inte ha. Började sedan läsa i en bok som heter "Kom igång med löpning" så nu funderar jag på om jag skulle börja springa lite smått istället. Första månaden ska man typ gå 10 min, sedan ska man varva joggning med gång i 15 min för att sedan avsluta med 5 min gång. Detta ska man göra minst 3 ggr i veckan. När man har gjort det hittade jag något 10-veckorsschema som man sedan kan följa. Det hade varit kul att testa i 3½ mån för att se om det gav ngt resultat. Jag har ju blivit skittjock på sistone. Allt har satt sig på magen, så man kan börja undra om det är dags för en till.

Imorgon är det hamnfest i Kristianopel. Tänkte att jag och Elsa skulle åka dit en runda om det inte regnar. Tror det ska vara molnigt på förmiddagen och att regnet ska komma vid 14-tiden. Ja, vi får se vad vi hitar på. Ikväll har vi iaf varit en liten runda hos pappa i Fågelmara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0