Fredag

Då var vi återigen ensamma. Nästa gång Krille kommer hem drar han ju till Gbg på brandutbildning. Jag har bestämt mig för att stanna hemma. 5 dagar bli lite väl mkt att klara oss på egen hand i Gbg när Krille är på utbildning. Hade Sofia bott kvar i Götet hade jag inte tvekat utan följt med. Detta innebär att Elsa och jag blir ensamma 5 av 6 veckor nu. Känns tungt, men vi ska nog klara oss. Varje gång hon somnar går jag igång i 180 och försöker göra så mkt jag hinner. Igår när vi kom hem från Ullared passade jag på att stryka de nyinköpta gardinerna och dukarna och sedan hängde jag upp dem. Det gällde ju att passa på när Krille var hemma. Vem vet när jag hade fått upp gardinerna annars. Idag sov hon bara i en timme ute, men jag hann med lite trädgårdsarbete iaf. Man får ju ta det man hinner. Kommer inte ihåg när jag var så här pigg senast. Det var nog flera år sedan iaf. Det stämmer nog att man blir piggare när man går ner i vikt. Väger 3 kg mindre nu än innan jag blev gravid. Kan ju inte påstå att jag är pigg dygnet runt. När kvällarna komer och när jag varvar ner orkar jag knappt hålla ögonen öppna. Elsa och jag lägger oss ungefär samtidigt om kvällarna.

Snart är det Talang. Ha en trevlig kväll alla!

PS: Vi hade det kanon i Ullared och stugan, som vi sov i var jättemysig. Elsa skötte sig exeplariskt under hela resan. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0