Ambulansfärd

Skönt att kunna skriva av sig lite på bloggen ibland..
Ikväll inträffade något jag inte vill vara med om igen. Elsa åt spaghetti och köttfärssås vid 17-tiden. 2 h senare när hon sover hör jag hur hon hostar till. Springer upp till henne och då har hon spytt världens lass. Tar upp henne och det kommer mer, men nu är det slem som kommer upp. Det kommer bara mer och mer och sedan ser jag att hon inte får ngn luft. Sekunderna tickar på och till slut får hon upp slemmet. Efter ett tag är det dags igen och jag ser återigen hur hon kämpar för att få luft. Till slut kommer det upp segt slem igen. Detta upprepar sig några gånger och jag börjar känna paniken smyga på mig eftersom hon inte får luft. Ringer till slut 1177 som säger att jag ska köra henne in till barn om läget är stabilt. Blir det värre får jag ringa 112. Jag ringer till Weronica och ber henne komma hit. Vill att hon kör in så jag kan sitta och hålla koll på Elsa hela tiden. Hinner inte mer än ringa Weronica förrän 1177 ringer tillbaka och vill att jag ringer en ambulans istället eftersom jag har en bit att köra in ifall om att hon skulle bli sämre. Elsa börjar bli piggare och piggare igen, men i ca 30 min höll hon på att kräkas slem och ha problem med andningen. Efter ca 20 min skymtade jag ambulansen i fönstret, men när jag gick ut var den spårlöst försvunnen. Den hade kört till fel adress... Hittade den iaf till slut. Väl inne på sjukhuset blev hon undersökt och då var hon piggelin igen. Det jag fick reda på var att det inte kunde vara ngn allergisk reaktion eftersom det tog 2 h innan hon började kräkas efter maten. Vi blev hemskickade igen, men imorgon är det jag som ringer till BVC och vill få detta uppklarat. Vad gör jag om det händer igen? Blev allt lite chockad. Usch vad otäckt det är när man ser att de får noll luft. Så typiskt att jag ska vara hemma själv nu. Jaja, det slutade väl iaf. Min stackars lilla Elsa...

Kommentarer
Postat av: Tina

Usch vad otäckt men skönt att det ordnade sig och hon blev pigg o glad igen. Men vad sa de på lasarettet? Var det bara att hon hade mycket slem av en förkylning eller? Kan vara falsk krupp också. Christian hade det när han var liten och det var precis så men inget slem. Jag ringer sen och hör hur det är med henne. Kram

2011-04-26 @ 11:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0