Det blev en liten prinsessa:D

Nu är vi hemkomna från bb och alla mår bra.

Vaknade i söndags och planerade in en tripp till Krilles pappa i Ronneby. Innan vi hann stiga upp ringde Krilles mamma och hon och Krille pratade med varandra rätt länge. Under tiden de pratar med varandra känner jag att vattnet går. Hmm, jag som inte ens hade packat ngn bb-väska fick lite bråttom och sen ville jag inte avslöja för Krille att vattnet hade gått när han pratade i tele så jag sprang omkring här som en tok och packade. Ringde in till förlossningen efter drygt en timme och berättade att vattnet hade gått. De ville att jag skulle komma in och sedan skulle jag ev. bli inlagd eftersom jag inte hade nått vecka 37 än. Efter ett par timmar här hemma var jag färdig med allt som skulle göras och sedan körde JAG in till förlossningen. Hade ju fortfarande inga värkar då..
Kom in dit vid 13.30 och då kopplade man CTG. Började få lite små sammandragningar då. Efter det fick vi ett rum och jag väntade bara på att kl skulle bli 17 så jag fick mat. Hade bara hunnit äta frukost innan.. Under kvällsmaten kände jag att värkarna kom allt tätare. När jag berättade för bm att jag hade börjat få ont svarade hon bara: jaja det ska göra ont. Det är det som är meningen. Kl 18.30 berättade jag att jag hade riktigt ont nu. Blev erbjuden Alvedon och ett bad. Badade bara till kl 19 för sen stod jag inte ut längre. Sedan kollade bm om jag var öppen ngt för första gången. Var öppen 8 cm och det blev flytt in till förlossningsrummet direkt. Ingen hade väl räknat med att jag skulle vara öppen så mkt, för helt plötsligt fick alla bråttom där inne. Lite efter 19.30 började krystvärkarna och kl 20.26 var hon född. Trodde det skulle kännas värre om jag ska vara ärlig. Testade lustgas under 3-4 värkar (ej under krystvärkarna), men tyckte inte det hjälpte någonting så jag dissade det med. Alla har ju sagt att det är en pojke, så snacka om att vi blev förvånade när det kom ut en liten sessa istället:) Har inget namn klart än, men vi funderar på ett par stycken.


Första bilden










Trötta.

Hemgång!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt för er att vara hemma igen. Vilka

söta bilder! Då är det snart dags för nästa om det inte var så farligt va?

2010-10-21 @ 18:14:48
Postat av: krille

Haha, la du in det hemska kortet på mig :P

2010-10-21 @ 18:14:55
Postat av: Carro

Nja, det räcker gott o väl med en än så länge :P Amningen var nog värre då. Kände mig som Dolly Parton igår kväll. Kunde inte ha armarna rakt nedåt, haha..

2010-10-21 @ 18:17:10
Postat av: Jennie

Åh en sån liten goding! Skönt att Ni är hemma :)

2010-10-21 @ 18:52:04
Postat av: KusinTherese

Supergrattis till den lille söte! Skönt att allt gick bra! Kramar

2010-10-21 @ 20:38:37
Postat av: Weronica

Söt som socker, välkomna hem!

2010-10-21 @ 21:04:00
Postat av: Marita

VÄLKOMNA HEM och än en gång GRATTIS!!! Du kommer väl ihåg att jag skrev tidigare i år på bloggen att det var en flicka!?!?

2010-10-21 @ 22:30:47
Postat av: tina

Välkomna hem. Hon är ju så söt eran lilla prinssesa. Tänk att jag hade rätt då jag sa att det var en flicka som fanns där inne i magen. Längtar tills jag kommer ner. Njut nu av henne och av varandra. Kram Tina (farmor)

2010-10-21 @ 23:35:58
Postat av: Tina

Grattis Carro på din födelsedag. Present kommer med mig på flyget ner. Ha en bra dag. Kram

2010-10-22 @ 10:36:25
Postat av: caro

Ja Marita. Jag kommer ihåg att du skrev att det var en flicka redan när jag var i vecka 18 :)

2010-10-22 @ 20:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0