Skitväder

Idag blev det ju regn som lovat. Vi har städat här inne iaf så det känns skönt. Jag har även putsat alla fönster på altanen in- och utvändigt. Strök några gardiner med som jag satte upp. Imorgon ska jag lägga upp dem lite. Ska fuska och stryka upp dem bara. Hoppas på att det blir bra. Saknar en gardinstång till ena sidan, men vet att Weronica sa en gång att hon hade en över så jag kan köpa den av henne.
Det blev ju inga slingor förra veckan för att hon på Parksalongen hade missat att jag skulle lägga slingor med. Kan ju säga att jag aldrig mer ska klippa mig där. Imorgon ska jag iaf fixa håret, men den här gången blir det i Torsås. Karin ska färga håret med samtidigt. Hon får det av mig som betalning för all hjälp.
Jag hoppas att jag ska hinna fixa lite mer med altanen imorgon när jag kommer hem från frissan. Skulle vilja dra lite mer el ut, så det blir kanske att försöka hitta en elektriker som kan komma och hjälpa oss lite.
Såg förresten en vit trappa på en bild så jag blev sugen på att måla vår trappa vit nu. Tror ni det blir snyggt? Kan måla trappan och räcket. Tror jag nästan har övertalat krille, för han sa nyss att då måste vi flytta ner sovrummet först så vi kan stänga av upp. Men vi har ju faktiskt ett gästrum nere som vi kan sova i några dagar. Kanske kan bli ett projekt i höst om inte annat. Det är ju faktikt sommar nu och då ska man ju vara ute så mkt som möjligt.

Kan ju säga att man hinner med mkt mer nu när man inte spelar wow längre. Känner mig ständigt rastlös och vill göra saker hela tiden. Inte bra för plånboken kanske.

 Nä, ska snart lägga mig. Ska ju upp tidigt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0