Uppe i norr

Igår kl 13.20 anlände vi till Kiruna. Solen var redan på väg ner då. Var en jättefin solnedgång. Hela himlen var röd. Tyvärr hade jag kameran nerpackad i resväskann då så det blev inga bilder. Får se om man kan ta några idag. Vi ska snart gå på stan så det är ju inte säkert att vi är hemma innan solnedgången, men annars får jag ta bilder ngn annan dag. Sov ända till kl 9 idag o då var det fortfarande mörkt ute. Känns som man kan sova hur länge som helst. Man har ju ingen tidsuppfattning när det är mörkt så länge ute. Ska se om jag kan hitta mig en vinterjacka idag. Har ju letat hemma, men inte hittat ngn riktigt varm jacka. Vi ska äta lunch ute idag med. Tror jag ska ta bakad potatis om det finns på menyn:P På lördag ska vi till ishotellet och då ska där fotas vill jag lova. Vi ska även åka till ngt ställe ngn dag o kolla på renar (min önskan att få se renar).

Nä nu ska vi åka. Återkommer ngn annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0