Söndag

Har precis kommit ut från duschen. Ska ta det lite lugnt nu innan det är dags att köra till jobbet igen. Trodde jag skulle gå som en extra person i helgen då jag jobbar kortare arbetsdagar, men inte. Det är jag och en usk själva på alla pat. Jag ska alltså hinna göra mitt vanliga arbete, men på mindre timmar. Vet inte hur de tänker ibland. Var på jobbet extra tidigt igår för jag visste att det var typ prover på alla. Kl 6.45 var jag inne hos första patienten och stack honom. Till kl 9.30 var vi faktiskt klara. Då hade vi tagit alla prover, alla mediciner var utdelade, alla hade fått frukost och alla var tvättade och påklädda. Sedan återstod ju bara resten av arbetet. Doktorn kom och rondade kl 13 när jag skulle ha slutat egentligen så jag var kvar till 14.15. Visste det innan att jag inte kunde gå tidigare.
Efter jobbet blev det hockey. De storspelade igår, så det var en riktigt rolig match att kolla på.
Det bästa av allt är att Krille kommer hem imorgon igen!


Kommentarer
Postat av: sandra svensson

Hej Caroline, men vad ledsen jag blir när jag läser detta men inte förvånad. Inte alls kul att jobba fast under kortare tid. Blir ju ännu värre. Säg i från, så få det inte gå till. Vet att när Lisa R jobbade mindre blev det också så. Läkaren sa till mig i torsdags att hon ville att jag skulle be chefen att ta bort mina helgpass. Undra hur det ska gå till, vågar knappt nämna det till henne. Kram Sandra

2010-08-22 @ 21:37:48
URL: http://loprat954.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0