Glukosbelastning och kroppisar :)

Idag har jag varit iväg och gjort glukosbelastning. Tyckte jag mådde riktigt illa efter att ha fått i mig allt. Det smakade ju inte direkt gott. Hade ett blodsocker på 7.2 efter 2 h (man ska ha <10) så det tackar jag för. Efter det träffade jag barnmorskan så hon mätte och lyssnade lite på hjärtljuden. Allt såg bra ut. Antal hjärtslag / min hade minskat lite den här gången.
När jag var klar där åkte jag in till jobbet och fick mitt nya schema eftersom jag bara ska jobba 50%. Jobbar till och med 30 aug nu istället. Har fått en dag 10 sept med med, men den ska jag väl stå ut med. Känns skönt nu att man börjar se en ände på det hela. Har även hunnit med att äta kroppkakor hos pappa idag. Kan säga att jag var hungrig när jag kom dit lite efter kl 12 efter att ha fastat från igår.
Är trött nu så jag funderar på att lägga mig en stund och vila för sen ikväll blir det hockey:D

Kommentarer
Postat av: Tina

Skönt att höra att både du och barnet mår bra och att det har ordnat sig hur du ska jobba. Ta det nu bara lugnt och koppla av fram till barnet kommer för sen vet man aldrig hur det blir. Kram till er alla tre.

2010-08-20 @ 11:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0