Utbildad

Idag kom äntligen han som skulle tapetsera. Han sa att han skulle komma tidigt. vet inte om man kan räkna kl 11 som tidigt... Iaf så höll han på medan jag var på utbildning. När jag kom hem kl 16 var han på väg hem. Han hade då tapetserat halva rummet med renoveringstapeten, så kan ju inte påstå att det går i ngn raketfart. Imorgon ska han komma kl 9, men känner jag honom rätt kommer han kl 9 engelsk tid eller nåt...

Ska nämna lite kort om utbildningen jag var på med. Den handlade om svininfluensa och om att vaccinera. Kan säga som så att de som inte ska vaccinera sig beror helt och hållet på okunskap. ALLA borde vaccinera sig:
-Så småningom kommer alla med största sannolikhet att få svininfluensa om man inte vaccinerar sig. Om inte i år så nästa år.
-Det finns en liten, liten risk att man kan dö av den.
-Genom att vaccinera sig visar man solidaritet mot sina medmänniskor. Alltså man för inte smittan vidare.

Barn under 6 är ska inte vaccineras om de inite tillhör en riskgrupp.

Vaccinet är testat på flera tusentals människor och det har samma biverkningar som vanligt influensavaccin, dvs rodnad, klåda, feber. Värre än så är det inte.

För visst ska du väl vaccinera dig? Efter den här föreläsningen är inte jag osäker längre.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för den fina informationen

2009-09-25 @ 16:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0