En paus

Igår kl 11.30 tänkte jag: Nä, nu mste jag klippa vårt halvmeterlånga gräs. Drog fram gräsklipparen och började klippa.. Vad jag hatar alla dessa buskar när man ska klippa gräset. Det fördröjer klipptiden en aningen kan jag säga. O sen kan jag inte ha gräsklipparen på självgående heller för då kör jag väl rakt över buskjävlarna. Detta bidrar till mina blåsor jag har i handen nu... det tog iaf närmare 2 h att klippa gräset, sen kände jag mig helt färdig. Det var ju så himla varmt med. Kanske inte det smartaste att börja klippa gräset kl halv 12.. Men nu är det väldigt fint ute måste jag säga. Bara blomlanden kvar, men jag måste köpa mig en spade idag så jag kan kanta runtom.

Idag började jag med att putsa alla fönster jag kunde. Bara de på solsidan kvar, men jag tar dem lite senare. När jag stod där o putsade tänkte jag för mig själv: att det kan bli så mkt alger egentligen... hmm alger heter det ju inte... pollen menar jag. Flugskiten e nog fortfarande kvar på fönstrerna men pollen är iaf borta så nu ser man ut. Har städat hela övervåningen nu med och bytt lakan. Nu återstår bara att städa här nere och det e inte lika roligt. Ska ta mig ett ryck snart o sen måste jag hoppa in i duschen för kl 16.35 kommer krilles tåg o då ska jag hämta honom innan vi ska iväg o köpa lite grejjer som jag har kommit på att vi måste ha. Skriver mer senare om jag har tid.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken städenergi du har, du kan få komma hit och fortsätta.

Jag lägger min energi på annat...typ kapa ved och måla, göra fårstängsel å sånt...

2009-05-26 @ 13:27:47
URL: http://stragegard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, vilken städ mani. Vad för grejer?

2009-05-26 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0