Framtiden

Ja då sitter man här ännu en fredagkväll ensam. Har druckit en cider framför datorn. En försmak av semestern bara...
Ska bli härligt med semester, men sen vet man ju vad som väntar när man kommer tillbaka... 2 veckors jobb o sen e det finito. Undrar vad jag sysslar med om 1 år? Sitter jag här fortfarande ensam o tycker synd om mig själv? Ja det kan hända.. Ibland kan man ju undra varför man läste till ssk.. det finns inga jobb o sen jobbar man när alla andra e lediga.. O får man mer betalt för det? Nädå, man får till och med betala för att jobba numera.. 800 kr per år bara för att parkera sin bil och ändå får man köra runt i evigheter o leta parkering.. det slutar alltid med att man får ställa bilen på ngt olagligt ställe eftersom det inte finns några lediga platser.
Borde man börja plugga till ngt annat eller ska man öppna eget? Ett hunddagis kan jag tänka mig. Slippa vara social med andra människor och slippa allt ansvar.. Nu menar jag inte att det inte är ngt ansvar att ta hand om hundar, men inte på samma sätt iaf...

Jag 20 år senare.........

Sitter vid datorn i en specialgjord stol då jag har blivit så bred och ingen annan stol passar. Fett hår, oplattat hår som står åt alla håll. Pizzakartonger och tomma ciderflaskor spridda över hela huset. Hemtjänst som kommer och tittar till mig 3 ggr per dag, men helst hade de velat slippa att komma hit överhuvudtaget då det luktar skunk här inne och jag är otrevlig och fräser åt dem hela tiden. Krille har fått nog och har dragit till sjöss på heltid för at slippa vara hemma. Skulle han vara ledig checkar han in på ett hotell för att spela WOW.


Ja så kan det ju se ut. Om man skulle lägga sig snart så man inte sover bort hela dagen imorgon innan man ska jobba..

Kommentarer
Postat av: Din pojke som är på sjön

haha... det där "jag 20år senare..." den fick du till! :D det positiva är iaf att du tror att vi är tillsammans fortfarande :D :D :D även om man bor på ett hotell eller är på sjön hela tiden... Älskar dig gumman!! :D puss

2009-07-18 @ 22:31:33
Postat av: Linda

Du låter rätt deppig, vi får nog festa loss ordentligt på tisdag när vi kommer fram ;D

Nu vet vi ju vad bolaget ligger så det blir dit direkt,och framför allt sätta sprätt på lite pengar

i alla shoppingcenter :D

2009-07-19 @ 11:59:43
URL: http://stragegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0