Krille i högvarv

Nu jäklar har han fått smak på det här med att blogga. Jag hinner inte med. Kan det vara för att jag inte har så mkt roligt att skriva om? Satt ute en stund i solen idag o hundarna gick o nosade omkring i trädgården. Eller vänta nu, jag får backa tillbaka lite. Vaknade idag på morgonen av att det lät som någon slog o bankade på vårt hus.. Äsch inbillning tänkte jag o försökte sova vidare.. När jag till slut gick upp och skulle ta fram lite frukost hörde jag någon som sprang i badkaret. Hjälp!! tänkte jag. Det är säkert den musen som vi har haft på altanen som har tagit sig in i huset nu. Ringde 112 som idag gick till min pappa. Han var i Jämjö som tur väl var så han kom hit. Jag var för feg för att kolla efter. Efter att han hade undersökt badrummet kom vi fram till att ljudet kom från en ventil ovanför. Det visade sig att det var ett par fåglar som höll på att bygga bo där inne och när de gick på plåten så lät det som om det var ngn i badkaret. Kände mig rätt lättad att det bara var fåglar.
Klockan 16 var jag bjuden på lite påskmat hos mamma. Var mycket gott! fick med mig Oscar på köpet hem. Han ska nog stanna här tills måndag. jag jobbar ju i helgen så han får vara hemma här själv, men han ska nog överleva eftersom han har internet. Nu ska jag bädda Oscars säng o sedan sova.

Glömde att skriva att jag har haft trevligt besök av Strågegård ikväll, så nu måste jag baka nya bullar:)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja säg till, vi kommer när bullarna är bakade :D

2009-04-11 @ 18:52:10
URL: http://stragegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0