Stickskada

Ja o så skulle den dagen med komma. Förr eller senare skulle det  hända...
Dagen började bra på jobbet o jag tyckte det flöt på bra. Innan lunch skulle jag gå o ta ett blodsocker på en patient. Sockret var i alla fall skyhögt o jag skulle hämta lite insulin och ge honom..Gick o hämtade sprutan, gav honom insulinet och sen när jag skulle sticka in nålen i hylsan: AJ! Nålen hade gått igenom hylsan o rakt in i mitt finger.
Det var bara att ringa till Landstingshälsan för att beställa tid till vaccination och blodprovtagning. Så idag har jag fått första dosen mot hepatit B (ska ha 2 sprutot till sen) o sen har jag testats för olika hepatit-sjukdomar plus HIV. Lite scary. Men förhoppningsvis ska ju blodproverna vara bra.. Man kan ju inte se nu innan om jag e smittad. Man vill bara kolla upp innan så jag inte redan är smittad. Har med mig en hel bunt papper hem med som jag ska skicka in till Försäkringskassan. Allt detta för ett jäkla litet nålstick.

Handlade efter jobbet så jag var inte hemma så tidigt. Nu sitter jag bara framför datorn o gör ingenting.

4 dagar kvar till Krille kommer hem nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0