Semesterdag

Igår när jag kom till jobbet såg jag att vi var 4 st som skulle jobba idag. Vi brukar vara max 3 så jag passade på att fråga om det gick bra att ta en semesterdag idag och det gick utmärkt:P Så idag passade vi på att sova ut ordentligt.. trodde jag. Krille har varit trött och tjurig hela dagen.... Vi åt sen frukost och sedan körde vi in till stan. Jag skulle se om jag hittade några kläder att ha till imorgon (ska ut med jobbet då). Hittade ett par jeans men ingen tröja tyvärr:(  Krille gick bara o gnällde hela tiden. Han tyckte inte alls det var kul att gå på stan. Sedan fick jag tvinga med honom till maxi så vi kunde handla lite.
Väl hemma igen började jag med maten (egna biffar, potatis, sås o broccoli). Såg aldrig till Krille någon gång under matlagningen. Han hade somnat i sängen uppe.. Nu efter maten har jag bakat lite. Har gjort cheesecake med choklad i. För mig är cheesecake grädde och filadelphiaost som man sätter in i frysen några timmar. Detta var ett annat reccept där man skulle ha den i ugnen. tog en jäkla tid att göra då den skulle in i ugnen i 3 omgångar, men nu är den klar. Jag väntar bara på att den ska svalna lite så man kan provsmaka den. Hoppas att den e god annars blir jag besviken när jag har lagt ner så mkt arbete..

Fick reda på igår att jag ska få löneökning i mars med 1100 kr! Jippi! Ska dessutom ha en elev nästa år och bara för att man har det får man 1500 kr extra i månaden. Trevligt. tycker dock synd om eleven som ska ha mig som handledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0