Så skönt när alla sover

Så himla skönt när alla sover och man kan ligga här i lugn och ro och kolla lite i mobilen. Idag är jag ledig efter 4 dagars jobb. Vi ska lämna in bilen idag och få en ny bakruta. 8000 kr ska det gå på, men försäkringen täcker iaf 65%.
Vi tänkte att vi skulle gå till en sjö som ligger en bit bort här idag och se om vi kan bada lite. Tänkte gått dit efter middagen igår, men jag var så trött i mina ben och barnen var inte på topphumör så vi tänkte att det var bättre att ta det idag. En fördel med Asker är att det sällan blåser och därför känns det nästan alltid varmt här. Till skillnad mot Jämjö.
Fick skattekortet igår och jag ska lägga hela 36% i skatt så det blir inte så mycket över ju. Kommer dock få tillbaka en hel del på deklarationen nästa år. Alla på jobbet pratar om den höga skatten här och en del lägger faktiskt 40% för att slippa få restskatt. Tror dock inte att de får jättemycket tillbaka. Jag får iaf göra ett avdrag på 10% och kanske slipper jag den norska trygdeskatten på 7,8% också så en del får jag nog tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander och Ellie

Kan tänka mig att du tjänar bra som ssk i Norge.. är det jättestor skillnad mot Norge? :) Kram

2013-07-28 @ 21:16:48
URL: http://imm0rtelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0