Sunny day

Igår var vi och köpte färg till tv-rummet uppe. Räknade ut att rummet var lite mer än 50 kvadrat, så det går ju åt en hel del färg. Tyvärr fick vi köpa oljefärg till att grunda, för att täcka tacket ordentligt. Oljefärg=luktar mkt... Krille hade ju tänkt att börja måla nu i veckan, men jag tycker det är bättre om vi väntar en eller ett par månader, för då kan man öppna fönsterna ordentligt ut. Vill ju inte att det ska vara skadligt att bo här inne och andas in massa ångor. Jag och Krille klarar oss, men det är Elsa jag tänker på. Och inte kan vi ju sova borta ngn natt heller, för alla som vi känner har typ djur. Kollade på tapeter igår med och det var 2 st jag fastnade för, så får se sen när taket är målat om vi inte kan beställa tapeter då.

Vilket underbart väder det är ute idag. Ska försöka komma ut och gå en runda sen. Kollade om gungställning på jem & fix igår förresten, men de hade nog inga inne än. Längtar till man kan vara ute lite mera.

Igår kväll var vi borta hos Weronica och kollade på hockey. Vi vann andra raka mot Kristianstad så nu är vi vidare. På onsdag ska vi möta Visby. Förhoppningsvis kan mamma passa Elsa ett tag då, så både jag och Krille kan gå. Det är ju sådana här matcher man inte vill missa.

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0