Lite text

Som ni ser håller vi på i vardagsrummet för fullt. Krille är ute och jobbar så han har inte sett hur det ser ut än. Därför ville han att jag skulle lägga ut bilder lite snabbt, så därför blev det ingen text till. Till och med rubriken blev fel. Det var ju på måndagen vi började. Det tog 2 dagar för oss att riva ner tapeterna ju.
I helgen som var så var pappa och jag ute och orienterade hela lördagen. 30 kontroller blev gjorda. På söndagen hade vi 10 kvar och då följde även Weronica med. Vi klarade alla. Det är så jäkla kul att orientera. Man hittar så många vägar man inte visste fanns och man ser så många fina hus som ligger intill havet. Orienteringen sträckte sig från Jämjö ut till Konungshamn, Attanäs, Björkenäs, Svanhalla, Truseryd, Sandhamn, Torhamn och sen lite i skogen på tillbakavägen. Verkligen sjukt kul så det är ngt jag rekommenderar. När jag gick på lågstadiet hatade jag orientering. Jag var livrädd för att jag skulle gå vilse i skogen.

Idag hoppas jag på att pappa ska stanna till här när han har slutat jobbet så vi kan mäta golvet i köket. Jag fick det till nästan 22 kvadrat igår när jag mätte, så jag vill bara att han ska kontrollmäta så jag inte beställer för lite golv. Hoppas på snabb leverans av golvet, men jag får nog vackert vänta ett tag. Har kollat ut mig ett matsalsbord nu iaf. Det lutar åt ett ekbord med 8 stolar till. Från början hade jag tänkt mig ett vitt bord, men jag hittar inga större än till 6 personer och då är priset uppe i 15-20k. Lite för mycket för min plånbok.

Vi ska förresten till Ullared på torsdag. Ska bli så kul. Var över 1 år sedan jag var där sist. Var där förra aug om jag inte minns fel. Sen på fredag ska jag träffa en på Lyckeby vårdcentral angående jobbet som jag har på G.

Behöver väl knappast nämna att krille kommer hem i em! äntligen! Ändå har han bara varit borta i 6 dagar.. Nä, nu ska jag göra lite annat.

På återseende......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0