Så kallt

Är glad att vi är inne idag. Det är ju så kallt ute. Vi hade ju planer på att åka polenfärjan annars, men eftersom barnen är förkylda blev det inget av. Stackars Nova vaknade vid halv 2 inatt och när hon hade ätit började hon hosta som bara den. Kl 3 somnade hon till slut när hostan hade gett med sig. Hon sover fortfarande så hon är nog trött. Lagom till Nova somnade vaknade Elsa, men hon somnade fort igen när jag bar över henne till min säng.
Igår kväll hade jag en sådan hemsk huvudvärk så jag visste knappt vad jag skulle ta vägen. Började med 1 Alvedon bara men efter 2 h tog jag en till och då blev det lite bättre efter ett tag. Får ju inte äta hur mkt Alvedon som helst eftersom jag har waran. Eventuellt ska jag bara ha waranet i ett halvår så kanske blir jag av med tabletterna i slutet av nästa månad! Ja, vi får se vad de säger. I värsta fall får jag ju ha dem till slutet av augusti. Hade velat vara både medicin- och amningsfri till sommaren så man kunde ta sig ngn god drink, haha. Har förresten bokat stuga till midsommar och det blir i kolboda i åt igen. Fast i år har jag bokat i 3 dagar istället för 2 som vi brukar.

Elsa och jag har kommit in i en period då vi bråkar mkt med varandra. Vi är inte riktigt överens och det tär på krafterna känner jag. Förresten så var det aldrig ögoninflammation som hon hade. Ögat var bara lite varigt ändå. Men jag livade ju dagis att hålla henne borta den här veckan. Synd att hon ska bli ett litet monster bara när hon inte få gå på dagis.


Kommentarer
Postat av: Sussi - Livet i söder!

Ja det där med att hålla hemma från dagis är sådär kul. De blir ju 100 ggr värre då.

2013-01-24 @ 11:00:23
URL: http://sussey.blogg.se
Postat av: Hanna- mamma till Alexander och bebis i magen

Ja så har vi me det här ibland.. Alexander är väldigt trotsig och kaxig :P Så ibland blir man galen ;)
Var det inte öroninflammation hon hade? :O Kram

2013-01-24 @ 21:34:47
URL: http://imm0rtelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0