Kalas

Har en Elsa bredvid mig som vägrar sova. Hon har blivit hopplös. Igår skulle vi fotografera henne på dagis kl 16. Tror ni hon somnade innan? Kl 15.30 när vi skulle ge oss av somnade hon. Var bara att väcka henne och tvinga på henne jackan. Tog nog ett par minuter innan jag fick på jackan och sedan fick jag inte in henne i bilen, så där ute fick vi brottas lite till medan hon gallskrek. Kom iaf iväg till slut, men när vi skulle gå ut från bilen vägrade hon det. Mössan och skorna åkte av och hon skrek högre än högst. Fick ta Nova i bilbarnstolen med ena handen och bära Elsa med den andra. Fick typ stanna 100 ggr på vägen in till dagiset för Elsa sprattlade med benen och skrek hela tiden. Väl framme på dagiset slängde hon sig i vagnrummet med de vita strumpbyxorna som då blev kolsvarta och fulla med löv. När vi kom in till fotografen vägrade hon ta av sig jackan och hon bara fortsatte skrika så det blev inget kort. Snacka om att jag var sur och förbannad på Elsa. Hade verkligen sett fram emot att få ett kort på henne. Hon somnade iaf bums när vi kom hem och sov till 18.30! Därefter åkte vi en runda till syrran och Elsa badade tunna. Bra det så hon blev trött och kunde somna gott sen när vi kom hem. Idag vägrade hon sova middag igen, men somnade till slut kö 14.30. När hon vaknade åt vi middag och sedan har vi varit på kalas hos Hjalmar. Jag hatar när Elsa somnar så sent på em för då är hon ju vaken jättesent om kvällarna. Tyvärr går det inte att hoppa över sovstunden mitt på dagen då hon blir övertrött som hon var igår och bara skrek. Jaja hoppas på att det ska bli bättre. Får se när hon somnar nu ikväll.


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Usch jobbigt :/ Trist att det inte blev nåt dagisfoto! Kram

2012-10-27 @ 23:24:58
URL: http://imm0rtelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0