Vad är viktigt?

Jag prioriterar inte städning som ngt högt här hemma när jag och Elsa är ensamma hemma. Många går nog och plockar efter sina barn, när de har gått och lagt sig. Jag sätter mig hellre en stund framför datorn för att koppla av lite och få lite egentid. När Elsa sover om dagarna passar jag på att göra det allra nödvändigaste. Hon sover ju bara mellan en halvtimme upp till 1 h två gånger dagligen, så man hinner inte göra så mkt. Ibland är jag så trött, så jag passar på att lägga mig en stund samtidigt jag med. För att få den viktiga egentiden om kvällarna lägger jag mig oftast för sent.  Elsa vaknar varje natt för att äta välling och sedan börjar dagen tidigare än tidigt för min del. Om dagarna hittar vi på så mkt som möjligt för att få ut så mkt som möjligt av tiden. I måndags var vi tex på Aspö, igår och idag har vi varit på vuxen/barn grupp och träffat andra barn. Elsa stormtrivs och jag blir glad över att se henne lycklig. Det jag vill ha ut är egentligen att passa på att leva och njuta av dagen. Du vet aldrig hur morgondagen ser ut. Livet är för kort för att bara slösas bort. Städning och liknande kan du alltid göra någon annan gång. Det finns alltid kvar, men tiden som är nu är förflutet redan imorgon.

Var har det här året tagit vägen? På måndag börjar jag jobba och min underbara heltid tillsammans med Elsa är förbrukad... Hur ska jag klara mig utan henne??

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är likadan! Man är rätt trött numera, så man passar helst på att slappa! :) Kram

2011-09-15 @ 21:27:05
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0