Trädgårdsarbete

Idag har det blivit mkt trädgårdsarbete. Började med att messa Krille och frågade om jag fick ta bort busken utanför ytterdörren. När han inte svarade, började jag såga lite smått och sedan fick jag hjälp av Oscar och helt plötsligt var hela busken borta! Pappa kom sedan förbi så han hjälpte mig att få upp roten. Har tänkt att jag ska köpa massa småsten och göra typ ett land av sten. Ska sedan ha lite blomkrukor på stenarna. Kan nog bli fint när det är klart. Pappa följde med mig en runda till Jem & Fix. Där inhandlades 200 L täckbark, mossrivare till gräsklipparen, en grep och lite annat smått och gott. Väl hemma igen började vi mossriva lite. Pappa körde en bit och jag räfsade. Vilka högar av mossa det blev. När det är så fint väder ute, så vill man ju vara ute hela tiden. Jag hoppas på lika fint väder imorgon. Ska hjälpa Oscar med lite elsäkerhet nu och sedan blir det nog sängen för min del. Är bautabåletrött.

Kommentarer
Postat av: tina

Vad duktig du är. Du gjorde rätt att ta bort busken för att göra något annat fint istället. Kram

2011-03-27 @ 19:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0