Taxi mitt i natten

Inatt var en lika dryg natt som igår. Det började med att telefonen ringde vid 00.15. Jag som tror att det är alarmet råkar trycka av signalen. Sedan ringer det igen och då säger killen i luren att min taxi som jag har beställt har kommit. Säger att jag inte har beställt ngn taxi och lägger sedan på luren för att sova vidare. 5 min senare ringer han och säger samma sak. Hör att han har Göteborgsdialekt och säger att jag bor i Karlskrona och har inte beställt ngn taxi. Tyvärr vaknade Elsa när han ringde sista gången och sedan var natten förstörd för vår del.
Idag när Elsa somnade vid 11 passade jag också på att sova 1 h. Kan ju inte påstå att man blir direkt pigg när man inte får sova om nätterna. Kollade upp numret idag som ringde mig igår och det var Kungsbacka Taxi. Jäkla idiot säger jag bara... Hade inte sagt ngt om han bara hade väckt mig, men när Elsa också vaknade var hon ju pigg sen.

Ikväll har vi varit en runda hos mamma och hälsat på. Imorgon är det inte omöjligt att vi drar till stan en runda för att kolla om mitt halsband finns.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, snacka om att dårarnas tid inte är förbi än då folk ringer mitt i natten innan de kollar så att de slår rätt nr innan. Är ju lite skillnad på 0455 och 0300 i riktnr. eller det kanske var på din mobil. Men i allafall har ingen betydelse. Ärne hade en lastbil ute på nätet och i går natt var det en dåre som ringde 02.20 och frågade om den var kvar. Snacka om att det finns dårar.

2011-06-13 @ 23:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0