Blåsig dag

Febern höll i sig igår så Elsa fick vara hos sin mormor medan vi var på hockey. Redan när vi hämtade henne efter hockeyn märkte man att febern var på väg ner. Idag har hon varit piggelin igen. Jag försöker få det lite mer jämställt här hemma att vi ska ta varannan tidig morgon.. Går sådär kan jag säga.. Idag försökte jag få Krille att gå upp kl 7 och byta en bajsblöja på Elsa.. Jag tar det sen svarade han argt och sov sedan vidare... 2 min därefter väckte jag honom igen och sa att nu får du ta henne för hon kan ju inte ligga här med bajs hela dagen. Fick samma svar igen så jag gav upp.. Jag som trodde att krille var mer morgonpigg än mig. Jag tog iaf Elsa och bytte på henne och tro det eller ej, men vi somnade om och vaknade inte förrän kl 10 då Karin ringde till oss. Gud vad skönt det var att sova ut ordentligt.

Imorgon blir det hockeykväll här hemma. Det är sista hockeymatchen för i år. Både Weronica och Linda med familjer kommer hit imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas på tur imorgon..

Kommentarer
Postat av: krille

idag har vi gjort kärringsaker hela dagen ju.... städat, rensat ogräs...

2011-04-07 @ 21:09:47
Postat av: Karin

Förlåt, det var inte min mening att väcka er;)

2011-04-08 @ 11:48:57
Postat av: Linda

Krlle; jag ska giva dig på moppo..

2011-04-08 @ 16:58:31
Postat av: tina

Jaha, jag tycker jag känner igen det där med att vem som ska gå upp på morgonen med barn. Verkar vara en syndrom hos de flesta.

2011-04-09 @ 19:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0