Min älskade Tilda

Som ni alla vet försvann min älskade lilla Tilda igår. Jag öppnade dörren och släppte ut hundarna på morgonen. När de inte hade kommit in efter 5-10 min öppnade jag dörren och ropade, men ingen syntes till. Jag väntade en stund till och sedan sa jag till Oscar som var här att han skulle ta in hundarna för jag var tvungen att gå och duscha eftersom jag skulle jobba. När jag hade duschat klart fick jag reda på att Oscar inte hittade Tilda. Vi var snabbt ute och letade efter henne och sprang och frågade folk om de hade sett henne. En del påstod sig ha sett en hund lite längre bort så vi sprang dit. Ringde efter syrran o pappa som oxå kom och letade. Jag var ute i över 13 h igår och letade. Har fått jättemkt hjälp av släkt och det är jag väldigt tacksam för. Tyvärr hittar vi henne inte. Kände att jag var nära att bryta ihop innan idag, men så ringde min lilla mamma mig och tipsade mig om sierskor. Fick iaf tag på en till slut och hon sa att det var ngn som hade tagit hand om Tilda och att hon skulle komma tillbaka till oss. Hon är ju chipmärkt och det fanns ingen som kunde läsa av det nu när det var helg. Jag lever fortfarande på hoppet. Jag och Tilda har alltid varit så tighta. Det är alltid under mitt täcke som hon lägger sig och det är alltid bakom min datastol hon vill ligga. Det är jobbigt att se två korgar uppe i sovrummet och veta att den ena kommer vara tom. Tilda var ju tokig i leksaker med och de ser man överallt och blir ständigt påmind om henne. Än så länge finns iaf en liten gnutta hopp kvar.

Hon har aldrig sprungit iväg innan så vi tror att det är smällare och raketer som har skrämt iväg henne. Att aldrig dessa raketer o smällare kan förbjudas. Tänk på alla dessa djur som lider. Inte bara idag utan alla dagar innan nyår som det skjuts på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0