Upphittad hund

Igår efter jobbet ringde jag till mamma en stund. Hon berättade att hon hade hittat en hund uppe i skogarna som inte hade någonstans att bo. Rädd som hon är för hundar hade hon suttit i bilen ca 30 min innan hunden hade flyttat på sig o hon kunde lägga benen på ryggen och rusa in till vårdtagaren. När hon skulle gå ut till bilen igen satt hunden utanför bildörren och hon fick vänta ytteligare några minuter innan hunden hade gått o hon kunde springa till bilen igen. Dagen efter var hunden där igen...
Jag tyckte så synd om hunden när jag hörde detta så jag o mamma körde upp till skogarna för att hämta hunden. det visade sig att en snäll fabror gav hunden mat o hunden bodde i hans blomrabatt under nätterna. han hade grävt en grop där i som han sov i. Iaf så har farbrorn satt ut annonser i olika tidningar idag så jag hoppas att ngn hör av sig. Någon måste ju sakna en hund... Om inte någon hör av sig inom några dagar har jag lovat att ta hand om hunden. Jag har legat inatt o tänkt på olika hundnamn:P Det är en tik iaf. Funderade ett tag på Fiona, men det e kanske krångligt att ropa.. O kanske är det någon ägare som hör av sig innan. Hunden var inte chipmärkt vilket e konstigt eftersom det är lag på det nu. Så nu återstår bara att vänta o se om ngn hör av sig.

Idag är man ledig. krille hade lovat att ringa när han slutade kl 9 idag på morgonen, men han ringde aldrig.. Fick ett mess i stället att vi skulle höras senare.. o jag som hade legat vaken hela morgonen o väntat..

Idag ska nog jag o hundarna gå bort en runda till Jämjöhallenoch posta ett brev. Gissar på att det kommer ta ca 40 min att gå fram o tillbaka dit. Måste bara äta lite frukost o göra mig i ordning först.






HITTADE MITT INLÄGG:)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur går det med hittehunden?

2008-12-19 @ 14:50:25
Postat av: Caro

Det är ingen som har hört av sig än...

2008-12-19 @ 17:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0